niedziela, 19 stycznia 2014

Ślimak i komin.

Dziękuję Wam za słowa otuchy w sprawie czapki i za różne propozycje, aby ją wreszcie zrobić.
A tak swoją drogą, to żeby czapka człowieka wodziła za nos, to jest nie do wiary !

Posłuchałam Agnieszki K , zobaczyłam ślimaka i zdecydowałam, że jeszcze raz podejdę do tego nieszczęsnego nakrycia głowy. Który to już raz?
Kto by to liczył :))

Oto ślimak. Chyba się udał :)
Ten wzór idealnie pasuje do cieniowanych włóczek.
Wreszcie sukces.






Dziękuję Agnieszko za podpowiedź.

Tak jak wcześniej wspominałam dorobiłam jeszcze komin. Tym samym wzorem co szalokomin. Można nosić je razem i osobno w zależności od pogody.


 



Jak jest całkiem zimno nałożyć czapkę.





Dla tych, którzy jeszcze nie znali ślimaka, a chcieli by w przyszłości go zrobić, podaję przepis :

- należy na łańcuszek (tymczasowo) nabrać tyle oczek ile potrzebnych jest na wysokość czapki, ja nabrałam 65 oczek, robiłam na drutach nr 2,5
- teraz przerabiać 4 rzędy ściegiem dżersejowym prawym i 4 rzędy ściegiem dżersejowym lewym (po obu stronach wzór wygląda identycznie) jednocześnie w co drugim rzędzie za oczkiem brzegowym na początku rzędu należy zrobić narzut i w tym samym rzędzie przed oczkiem brzegowym na końcu przerobić dwa oczka razem. Robótka będzie układała się w romb a ilość oczek pozostanie bez zmian
- gdy zrobimy już wystarczającą ilość rzędów, która wystarczy na obwód naszej głowy, u mnie są to 34 powtórzenia, zszywamy bezszwowo robótkę, to znaczy wypruwamy łańcuszek i jednocześnie luźne oczka nabieramy na drut i następnie zszywamy wg tego kursu
- tak powstały rulon ściągamy z tej strony, gdzie robiliśmy narzuty i czapka gotowa. Ja zrobiłam łańcuszek z tej włóczki, której używałam na czapkę i ten sznureczek przeplotłam przez dziurki z narzutów, związałam i woila.

Jeśli ktoś chciał by zobać jak tą czapkę robiła Alicja, na której ja się częściowo wzorowałam, to może zajrzeć na jej bloga. Może jej tłumaczenie okaże się bardziej zrozumiałe.

Jeszcze raz dziekuję za wsparcie.
Dzięki za liczne komentarze i za to, że do mnie zagladacie.
Witam kolejnego obserwatora - bardzo mi miło :)

Pozdrawiam.  Ola.

45 komentarzy:

  1. Podziwiam za wytrwałość. Do wytrwałych świat należy. Efekt znakomity, niespodziewany, oszałamiająco doskonały. Nie robiłam nigdy tym spopsobem. Dziękuję za linki i opis wykonania.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O znowu te cudne turkusy! Nie poddajesz się kobieto ze stali! W końcu chyba jesteś zadowolona? Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję zwycięstwa nad czapką!:) Śliczna jest! A kolor - nieustannie się nim zachwycam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękny komplecik i kolor zachwycający :)

    OdpowiedzUsuń
  5. JAKIE PIĘKNE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1 Zazdroszczę umiejętności!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pieknie dobrałaś kolorek.Szczególnie podoba mi się w slimaku. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiedziałam ,że nie odpuścisz i jak widzę czapka piękna,idealnie ten ślimak pasuje do tej włóczki:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Super czapa! To prawda, czapki-ślimaki wspaniale wyglądają zrobione z cieniowanych włóczek! Ostatnio oglądałam kilka takich ślimaków i pewnie też jakiegoś wykonam (dzięki za opis!) - oczywiście z cieniowanej włóczki :))

    OdpowiedzUsuń
  9. No to zwycięstwo, brawo !! Teraz widać piękno włóczki w całej krasie :)
    Bardzo mi sie podoba wzór komina :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. No widzisz, że w końcu się udało, kolory ładnie się przelewają i ślimak pięknie zwinięty na czubku głowy, wreszcie masz komplet, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Już tamta czapka mi się podobała, ale jak teraz patrzę na tego ślimaka, to rzeczywiście ta wersja podoba mi się o wiele bardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękny zestaw, ja dorobiłam tym wzorem szalik,ładnie sie układa a czapkę mam przewiniętą i bardzo lubie ją nosic.

    OdpowiedzUsuń
  13. Alu - ...pomysł ślimak w czapce SUPER !!! podziwiam Twoje prace i obiecałam sobie ze w tym roku coś muszę sobie udrutować ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Włóczka w tym wzorze prezentuje się bardzo ładnie. Świetnie wyszła Ci ta czapeczka.
    Tym ślimakowym wzorem zrobiłam niedawno córce czapkę, taką dłuższą krasnalową--bardzo jest z niej zadowolona i często w niej chodzi.
    Pozdrawiam cieplutko Dorota

    OdpowiedzUsuń
  15. No i w końcu victoria:)!!! Ja jednak chciałam o tym powiedzieć,że jak dobrze,że Cię Olu mamy!!!!! Jak nam się zachce zrobić ślimaka to już wiadomo dokąd się "udać" po wskazówki:)!Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Dzięki za przepis na ślimaka wreszcie będę mogła spróbować:))

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepięknie wygląda ten komplet! Jeszcze nie robiłam takiej czapki - dziękuję za podpowiedź, jak ją wykonać, chętnie skorzystam.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  18. wspaniale wywiązałaś się z zadania Olu - cudnie :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Twój upór i pomoc koleżanek przyniosły w sumie znakomity efekt. Powstał świetny komplet :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czapka wyszła wspaniale, śliczny komplecik wyszedł :).

    OdpowiedzUsuń
  21. Милая шапка, очаровательный комплект)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękny i bardzo twarzowy komplecik:) gratuluję wytrwałości, ja pewnie odłożyłabym go na jakiś rok:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dla mnie to wyższa szkoła jazdy. Umiem robić na drutach, ale już dawno tego nie robiłam. Chociaż czasami kusi.

    OdpowiedzUsuń
  24. Bardzo się cieszę,że mogłam coś podpowiedzieć. Komplecik jest cudny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Upór się opłacił,świetny komplet :))

    OdpowiedzUsuń
  26. Komplet jest cudny! Ekstra efekt dała ta cieniowana włóczka!

    OdpowiedzUsuń
  27. Piękny komplet! Czapka jest świetna i przepis na nią sobie zanotuję :)
    może kiedyś zrobię, bo teraz to wydaje się trochę trudna jak na moje umiejętności władania drutami, że o zszyciu już nie wspomnę :))
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. Cudowny komplet :-) Teraz jest idealnie :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Oooo..nie znałam takiego ściegu! Wyszło super, naprawdę! :)

    OdpowiedzUsuń
  30. pięknie się okłada, a kolory cieniowanej włóczki, cudnie przenikają. Uf udało się i to jak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  31. Nareszcie :D Udało ci się, wyszło prześlicznie :) Odpowiedni wzór i odpowiednia włóczka - to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  32. Olu, miło Cię widzieć:) Czapeczka super i nareszcie jest! No i Ty jesteś zadowolona, to jest ważne:) Pozdrawiam cieplutko, u nas zima , brrrr!

    OdpowiedzUsuń
  33. cudowna czapka a ten komin niesamowity

    OdpowiedzUsuń
  34. super czapka, wyszla Ci wspaniale i dziekuje za opis, pozdrawiam, ania

    OdpowiedzUsuń
  35. Cudowny, szkoda tylko, że wszystkie czapki dziewiarskie są dla mnie zbyt przewiewne.

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie wiem dlaczego umknął mi ten post ;-(( Wykonanie i kolor cudne ;-)))

    OdpowiedzUsuń
  37. Śliczna :))) Piękne kolory i wzory, tworzą nietuzinkowy komplet. Podziwiam cierpliwość do drutów 2,5 mm...

    OdpowiedzUsuń
  38. Wspaniala czapka,piekne kolory,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wpis.
Może nie na każdy odpowiem, ale każdy z uwagą przeczytam.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...